шапка

Форма входу

    ВИЗНАЧЕННЯ ЛАБІЛЬНОСТІ-РИГІДНОСТІ РОЗУМОВИХ ПРОЦЕСІВ ЗА ДОПОМОГОЮ МЕТОДИКИ «СЛОВЕСНИЙ ЛАБІРИНТ»

    Оснащення експерименту. Для кожного з випробуваних варто підготувати 10 словесних лабіринтів, кожний на окремій картці. Під лабіринтом розуміємо стовпчик безладно перемішаних букв із 6 рядків по 6 букв у кожнім рядку. Набір букв виглядає випадковим, але в ньому обов'язково зашифроване яке-небудь слово. Для реєстрації часу рішення задачі потрібний ручний секундомір. Пізніше ці показники часу будуть використані для побудови графіка, що визначає особливості ригідності — лабільності мислення кожного окремого суб'єкта.

    Порядок роботи. Експериментатор дає випробуваному наступну інструкцію: «Зараз вам будуть видані картки зі словесними лабіринтами, у яких приховані осмислені слова. Ваше завдання полягає в тім, щоб якомога швидше знайти вихід з лабіринту, використовуючи три правила. Перше правило полягає в тому, що вхід у лабіринт завжди починається з правого нижнього кута, а вихід з лабіринту завжди знаходиться у верхньому лівому куті, тобто; вхід і вихід з лабіринту завжди чітко визначені. Друге правило полягає в тому, що пересуватися по лабіринту можна тільки ходом шахової фігури тури: тільки по прямій на будь-яку кількість букв. Третє правило полягає в тому, що будь-яка "пройдена" буква входить у зашифроване слово, пропустити чи перескочити її неможливо. Знайдене слово запишіть із вказівкою часу пошуку за секундоміром».

    Обробка результатів. За часовими показниками рішення всіх десяти задач побудувати графік, що відбиває властивості мислення.По осі абсцис вказати послідовно всі номери лабіринтових задач. По осі ординат указати часові витрати з розподілами, що відповідають среднєарифметичній величині рішення кожної окремої задачі. Відносно стабільні показники вказують на лабільність мислення. Зигзагоподібність кривої з великими розходженнями між максимальними, середніми і мінімальними показниками свідчить про ригідність мислення» коли суб'єкту приходиться витрачати зайвий час на «перебудову» свого мислення і переходу на новий спосіб. За графіком можна також відзначити схильність до навчання, якщо порівняти результати першої половини лабіринтових задач з результатами другої половини. Ефект научування відбивається в загальному зменшенні часових витрат. За допомогою самоспостереження можна також відзначити індивідуальні особливості мислення з вибором тих чи інших стратегій. Крім того, можна зіставити свої індивідуальні середні результати з груповими й оцінити своє положення в групі (успішні, середні показники, неуспішні з великими витратами часу і низьким відсотком вирішених задач).

    Правильні відповіді до завдання «Словесний лабіринт»; завершувати, промовистий, експеримент, крохмалений, факультатив, спростувати, розкотистий, пролетаріат, співдружність, спартакіада.

    Експериментальний матеріал методики "Словесний лабіринт”

    1-й лабіринт

    2-й лабіринт

    3-й лабіринт

    4-й лабіринт

    5-й лабіринт

    ИТОТИЧ

    ЙСОКБИ

    ТОВМРТ

    ЙИНЕЛА

    ВИТМУЧ

    САВИЧЮ

    ИНЕЛИК

    НАРСНА

    АОЮЯТМ

    АБАИКИ

    ИКУШРЕ

    ТЯЧИРС

    ЕАИНОП

    ЕПИЛКХ

    МАТРОЮ

    АВИЗАВ

    СЕНТАД

    МИРЕПС

    ИНЕМХО

    ТЕЬЛУК

    ВИСІПА

    ИВОМОР

    НЕТОЗК

    ТИЛСУР

    АКЦУКА

    СЬТАРЗ

    БАКЩДП

    ЬМАЗКЕ

    ПИАРСК

    ИСЬЛИФ

     

    6-й лабіринт

     

    7-й лабіринт

     

    8-й лабіринт

     

    9-й лабіринт

     

    10-й лабіринт

    ИПАДИН

    ЙИТЦИМ

    ТАІРАТ

    ЙПАЛАМ

    АНІАНЗ

    ТИПСПУ

    ОЛСИЛА

    ИНОІНЕ

    ИНТАГО

    ДЕОСПО

      АВУЛЕС

    КУСТІХ

    МЧКНОЛ

    НСЕБИР

    АІКЛЕС

    ЕЛТСОР

    ХУНОКЗ

    ИТАТСО

    ЖАЖУРД

    ГЕАТРА

    ЛТУТСП

    КРЕПІО

    ЧИРКИР

    УШУРКО

    ПУНІКП

    ПУТСИС

    ЕПСОКР

    ОРАДОП

    РДВІПС

    НЕБКОС


    Календар

    «  Червень 2025  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30

    Архів записів

    Наше опитування

    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 43

    Друзі сайту