шапка

Форма входу

    ДОСЛІДЖЕННЯ АНАЛІТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

    Матеріал і устаткування: бланк з 15 рядами цифр, залишені по певній закономірност (варіант VI субтеста шкала Р. Амтхауера), ручка і секундомір.

     

    Процедура дослідження

    Це дослідження експериментатор може проводити як з один досліджуваним, так і з невеликою групою, за умови, що кожен з них отримає індивідуальний бланк з надрукованою таблицею числових рядів і буде забезпечена повна самостійність дій.

    До початку дослідження бланки мають бути покладені перед учасниками тестування на добрій освітленому стілі лицьовою стороною вниз, щоб до подачі інструкція досліджувані їх не роздивлялися і не вивчали.

    Бланк з надрукований на ній таблицею рядів цифрів виглядає наступний образом.

     

    №/п

    Числові ряди

    1.

    2  4  6  8  10  12  14 ... ...

    2.

    6  9  12 15  18  21  24 ... ...

    3.

    3  6  12  24  48  96  192 ... ...

    4.

    4  5  8  9  12  13  16 ... ...

    5.

    22  19  17  14  12  9  7 ... ...

    6.

    39  38  36  33  29  24  18 ... ...

    7.

    16  8  4  2  1  1/2  1/4 ... ...

    8.

    1  4  9  16  25  36  49 ... ...

    9.

    21  18  16  15  12  10  9 ... ...

    10.

    3  6  8  16  18  36  38 ... ...

    11.

    12  7  10  5  8  3  6 ... ...

    12.

    2  8  9  27  30  90  93 ... ...

    13.

    8  16  9  18  11  22  15 ... ...

    14.

    7  21  18  6  18  15  5 ... ...

    15.

    10  6  9  18  14  17  34 ... ...

     

     

    Інструкція досліджуваному: "На бланках, що знаходяться перед Вами, надруковані ряди цифр. Спробуйте визначити, по якій закономірності складений кожен з 15 пропонованих рядів цифр. Відповідно до цієї закономірності продовжіть кожний ряд, дописавши в нім ще два числа. На роботу відводиться 7 хвилин. Не затримуйтеся довго на один ряду, якщо не можете правильно визначити закономірність, переходьте до наступного ряду, а залишиться час - знову повертайтеся до важких для вас ряду чисел. Продовжувати ряд треба по відношенню до остатнього числа, наявний в даному ряду. Чи все Вам зрозуміло? Якщо немає питань, переверніть листки. Почали"!

    Після проходження 7 хвилин дається команда: "Стоп! Припиняєм роботу"!


    Обробка результатів:

    Обробка результат проводитися за допомогою ключа - таблиця з готовими відповідями. У ході обробки результатів підраховується кількість правильних вирішених досліджуваним рядів. Якщо досліджуваний записав в якомусь ряді тільки одине число, хоча воно і правильне, ряд вважається невирішеним.

    Ключ для обробки результатів завдання "числовий ряд"

     

    Номер 
    ряду

    Продовження 
    ряду

    Номер 
    ряду

    Продовження 
    ряду

    Номер 
    ряду

    Продовження 
    ряду

    1. 
    2. 
    3. 
    4. 
    5.

    16; 18 
    27; 30 
    384; 768 
    17; 20 
    4; 2

    6.
    7.
    8.
    9.
    10.

    11; 3 
    1/8; 1/16 
    64; 81 
    6; 4 
    76; 78

    11.
    12. 
    13. 
    14. 
    15.

    1; 4 
    279; 282 
    30; 23 
    15; 12 
    30; 33

     

    Аналіз результатів:

    Рівень розвитку аналітичного мислення визначається по кількістю правильних вирішених рядів чисел.

    Якщо досліджуваний вирішив 14 - 15 рядів, то його аналітичне мислення дуже високе або відмінне; якщо 11 - 13 - висока або хороша; якщо 8 - 10 - середня або задовільна; якщо 7 - 6 - аналітичність низька або погана; якщо 5 і меньше, то аналітичність дуже низька або дуже погана.

    Аналітичність являється важливою характеристикою мислення. У даному випадку - індуктивність мислення і здатність оперувати (числами). Вона є головний компонентом здатності теоризувати, знаходити причинно-наслідковий зв'язок між явищами, складає основу загальних здібностей і потрібна для успішного оволодіння людиною різних видів діяльності.

    Аналітичність активно розвивається в юнацькому віці, її формуванню сприяють такі предмети, які вивчають у ВНЗ, як логіка, вища математика та ін. Тому можна зіставити результати тестування з успішністю після відповідних предметів. При інтерпретації результат бажано враховувати особливості темпераменту досліджуваного, а також навички роботи з числами.


    Календар

    «  Червень 2025  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30

    Архів записів

    Наше опитування

    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 43

    Друзі сайту